Ceļošanas noteikumi

Ceļošanas noteikumi
CELO.LV CEĻOJUMU PAKALPOJUMU PĀRDOŠANAS NOTEIKUMI
Šie vispārīgie ceļojumu pakalpojumu noteikumi ir dokuments, kas nosaka Tūrisma aģentūras un Klienta saziņas pamatprincipus, un tie ir uzskatāmi par standarta noteikumiem. Parādsaistību likuma izpratnē Klients apliecina, ka ir iepazinies ar šiem noteikumiem un tiem piekrīt.
1. Vispārējie principi
Celo.lv ir ceļojumu pakalpojumu sniedzēju pilnvarots tirdzniecības aģents, kas pārdošanai piedāvā dažādus ceļojumu pakalpojumus. Katrs transporta uzņēmums, viesnīca, apdrošināšanas sabiedrība vai tūrisma operators ir izveidojis savus noteikumus pasūtījumu maiņai un atcelšanai. Klients, iegādājoties ceļojumu pakalpojumus, slēdz divpusēju līgumu ar ceļojumu pakalpojumu sniedzēju, piemēram, komplekso ceļojumu līgumu ar tūrisma operatoru. Celo.lv lūdz klientus rūpīgi iepazīties ar ceļojumu pakalpojumu sniedzēja spēkā esošajiem līguma noteikumiem. Tūrisma aģentūra nav atbildīga par pakalpojuma sniedzēja noteiktajiem rezervācijas, pārdošanas vai atcelšanas noteikumiem. Rezervējot ceļojuma pakalpojumus, klients piekrīt savu personas datu (arī citu personu, kurām un kuru interesēs klients rezervē/iegādājas ceļojuma pakalpojumu) nodošanai ceļojumu pakalpojumu sniedzējam un citiem uzņēmumiem, lai izpildītu noslēgto līgumu ar klientu. Klientam iesniegtos reklāmas materiālus ir sagatavojis pakalpojumu sniedzējs, un tajos ievadītā informācija atspoguļo pakalpojuma sniedzēja reklāmu.
2. Ceļojumu pakalpojumu pārdošana. Ceļojumu pakalpojumu iegādes iespējas, t.sk. bet ne tikai cenas un brīvo vietu pieejamība, nepārtraukti mainās, jo tas ir atkarīgs no pieprasījuma un piedāvājuma. Visas vietnē Tuusik.ee norādītās cenas stājas spēkā ziņas pievienošanas laikā. Lūdzam pārliecināties par cenām, zvanot uz tālr  +371 25 590 582  vai rakstot uz e-pastu info@celo.lv. Jo agrāk un ātrāk klients pieņems lēmumu par pirkumu un sniegs mums nepieciešamo informāciju (pasažieru vārdi, dzimšanas datumi, ceļojuma plāns, datumi un citi pieprasītie pakalpojumi), lai pabeigtu rezervāciju, jo lielāka iespēja, ka viņš iegūs vietu atbilstoši tiem noteikumiem, kas bija spēkā pirkšanas iespēju skaidrošanas brīdī. Jo ilgāks laika posms starp pirkuma iespēju noskaidrošanu un pirkuma lēmuma paziņošanu, jo lielāka iespēja, ka būs jau notikušas izmaiņas attiecībā uz cenām vai vietu pieejamību. Juridiski pirkuma iespēju skaidrošana tiek saprasta kā piedāvājums klientam veikt pasūtījumu. Ja līgumā ar klientu nav noteikts citādi, klienta iesniegtais pasūtījums kļūst par pusēm saistošu vienošanos, t.i., apstiprinātu pasūtījumu pēc tam kad Celo.lv pasūtījumu apstiprinājis un klients veicis iemaksu. Samaksājot ceļojuma maksu vai priekšapmaksu, klients galīgi apstiprina savu pirkumu, kā arī izsaka savu piekrišanu šiem ceļojumu pakalpojumu pārdošanas noteikumiem, ceļojumu pakalpojumu sniedzēja noteikumiem un/vai ceļojuma līguma noteikumiem un citiem noteikumiem, kas paziņoti saistībā ar ceļojumu pakalpojumu iegādi. Ja klients laicīgi neapmaksā avansa maksājumu vai ceļojuma maksu, Celo.lv un/vai ceļojumu pakalpojumu sniedzējam ir tiesības vienpusēji un bez brīdinājuma atcelt klientam apstiprināto ceļojuma pakalpojumu. Celo.lv izsniedz dokumentus, kas dod tiesības izmantot ceļojumu pakalpojumu pēc tam, kad samaksāta ceļojuma maksa pilnā apmērā. Gadījumā, ja Pakalpojuma sniedzējs nepiekrīt Klienta pasūtījumam (līdz pieprasītajam datumam brīvās vietas ir izpārdotas vai cenas mainījušās), līgums netiek slēgts. Celo.lv informē par to Klientu un saskaņā ar no Klienta saņemtajiem norādījumiem atgriež samaksāto maksu vai izmanto to Klienta mainītā Pasūtījuma izpildei.
3. Dokumentu pareizība. Pirms ceļojuma līguma noslēgšanas klientam ir jāpārliecinās, vai visiem pasažieriem (arī bērniem) ir atbilstoši ceļošanas dokumenti (pase, personas apliecība, vīza, vakcinācijas apliecība) gan attiecībā uz galamērķa, gan tranzīta valstīm. Tomēr pareizi ceļošanas dokumenti ne vienmēr garantē ieceļošanu valstī. Katras valsts ekskluzīvā kompetencē ir izlemt par personas uzņemšanu valstī, pat ja persona uzrāda atbilstošus dokumentus ieceļošanai valstī. Celo.lv neuzņemas atbildību vai pienākumu atmaksāt ceļojuma maksu gadījumā, ja ceļojums tiek atcelts ceļošanas dokumentu trūkuma vai valsts iestāžu rīcības dēļ. Klientam, saņemot ceļošanas dokumentus, ir tieši jāpārbauda nepieciešamo dokumentu pieejamība, kā arī vārda, datuma, ceļojuma apraksta un citu svarīgu datu pareizība. Ja klients pērk ceļojuma pakalpojumu citām personām, viņš apņemas nodot no Tūrisma aģentūras saņemto ceļojumu pakalpojumu noteikumus par rezervāciju, līguma noslēgšanu, nodevas samaksu, atkāpšanos no līguma, atbildību u.c. . nekavējoties tām personām, kurām viņš pērk ceļojuma pakalpojumu. Ceļotājam/pasūtītājam nekavējoties jāziņo par visiem trūkumiem. Vēlāk sūdzības par dokumentu sakārtotību tiks apmierinātas tikai konkrētajā brīdī pieejamo iespēju robežās.
4. Pasūtījumu maiņa vai atcelšana. Katram transporta uzņēmumam, tūrisma operatoram un viesnīcai ir savi noteikumi par pasūtījumu maiņu un atcelšanu. Tūrisma aģentūra ir minēto uzņēmumu tirdzniecības aģents ievēro to norādījumus. Apstiprināta pasūtījuma maiņas un atcelšanas iespējas ir ierobežotas. Zemākas cenu klases ceļojumiem parasti maiņas un atcelšanas iespējas nav, savukārt elastīgākiem ceļojumu pakalpojumiem ar dārgāku cenu klasi iespējama maiņa un atcelšana, taču parasti par noteiktu papildu samaksu. Parasti ceļojumu paketes, kas tiek pārdotas gatavā veidā, pēc pasūtījuma apstiprināšanas nevar tikt atceltas bez soda naudas. Jo tuvāk izbraukšanas datumam notiek atcelšana, jo lielāks ir naudas sods un var sasniegt pat 100% no ceļojuma maksas. Pirms pasūtīšanas rūpīgi izlasiet ceļojuma nosacījumus un, ja nepieciešams, pieprasiet mutisku vai rakstisku tulkojumu. Ja klients ir veicis vairākas saistītās rezervācijas, tad, mainot vienu rezervāciju, jāpievērš uzmanība arī tam, vai ir iespējams mainīt citus nepieciešamos rezervētos vai iegādātos pakalpojumus. Piemēram, mainot aviobiļetes, var būt nepieciešams mainīt arī nakšņošanas datumus vai papildu pakalpojumus.
5. Vispārīgie aviobiļešu iegādes noteikumi. Iegādājoties pasažieru pārvadājumu pakalpojumu, klients slēdz līgumu ar transporta pakalpojumu sniedzēju. Lidojuma biļetes pasūtīšanas, anulēšanas, maiņas un atcelšanas nosacījumi parasti ir norādīti lidojuma biļetē. Dažādu aviokompāniju noteikumus paziņo ceļojumu aģentūra pēc klienta pieprasījuma, pamatojoties uz attiecīgu pieprasījumu. Lidojuma biļetes ar atlaidi jāiegādājas īsākā laika periodā nekā pilnas cenas biļetes. Jo lētāka biļete, jo ir īsāks laiks noteikts tās iegādei. Daži pārvadātāji neļauj biļetes rezervēt iepriekš, un tādā gadījumā par biļeti ir jāmaksā nekavējoties. Ja netiek laikā saņemta samaksa, rezervējums tiek atcelts. Ja termiņš ir pagājis un klients joprojām vēlas iegādāties biļeti, jāveic jauna rezervācija atbilstoši šī brīža iegādes iespējām. Bezmaksas reģistrētās un rokas bagāžas apjoms un svars dažādās aviokompānijās ir atšķirīgs, tie ir norādīti katras konkrētās aviokompānijas tīmekļa vietnē. Zemo izmaksu aviokompānijas parasti ļauj pārvadāt reģistrēto bagāžu par papildu samaksu. Bērniem parasti tiek noteikti zemāki ierobežojumi. Īpašo izmēru bagāžai ir noteiktas īpašas prasības, un parasti šī bagāža netiek iekļauta pieļaujamajā bagāžas apjomā. Vērtīgāki priekšmeti jāpārvadā rokas bagāžā. Ja lidojums ir ar pārsēšanos, parasti bagāžu var reģistrēt līdz biļetes galamērķim, taču ne vienmēr. Tāpēc iesakām atvēlēt pietiekami daudz laika starp lidojumiem, lai nepieciešamības gadījumā varētu izņemt savu bagāžu un nodot to nākamajai aviokompānijai. Tranzīta pilsētā parasti lidojumu nav iespējams pārtraukt, un tādā gadījumā klients/pasažieris nesaņems savu bagāžu, kā arī aviokompānija pēc saviem ieskatiem var iekasēt papildu maksu. Rokas bagāžā nedrīkst būt aizliegti priekšmeti (šķidrumi virs noteiktā limita, viegli uzliesmojošas vielas, asi instrumenti utt.). Rokas bagāžas daudzumam ir jāietilpst jūsu klēpī, zem priekšējā sēdekļa vai lidmašīnas bagāžas nodalījumā un jāatbilst aviokompānijas noteiktajiem izmēriem. Sīkākus ierobežojumus attiecībā uz bagāžas saturu lūdzam jautāt izlidošanas lidostas muitā. Klientam jāņem vērā, ka lidojumiem ārpus Eiropas aviokompānijas pieprasa apstiprinājumu par atgriešanos ne vēlāk kā 72 stundas pirms lidojuma. Ja lidojums netiek apstiprināts, aviokompānijai ir tiesības atcelt klientam rezervētās/pārdotās vietas. Lai apstiprinātu vietas, klientam (atrodoties galamērķī) ir jāzvana uz tuvāko konkrētās aviokompānijas biroju. Grupu braucienu gadījumā klientam ir jāapstiprina atgriešanās lidojuma biļetes neatkarīgi no galamērķa. Klientam ir drošāk iegādāties vienu biļeti vienam braucienam, nevis izmantot atsevišķas biļetes. Ja vienas biļetes iegāde nav iespējama aviokompānijas dēļ, vēlams ieplānot pietiekami daudz laika, lai pārsēstos starp lidojumiem. Ņemot vērā iespējamās kavēšanās, starp lidojumiem jāatstāj vismaz 3-4 stundas. Aviokompānija ir atbildīga par klienta nogādāšanu galapunktā viena pārvadājuma līguma (biļetes) ietvaros. Gadījumā, ja klients nokavē tālāko lidojumu iepriekšējā lidojuma atcelšanas vai kavēšanās dēļ, attiecīgajai aviokompānijai ir pienākums piedāvāt alternatīvus savienojumus maršrutā ar to pašu biļeti vai atmaksāt biļešu maksu. Ja ir iegādātas atsevišķas biļetes, aviokompānijai nav šāda pienākuma. Pat lidojuma kavēšanās vai atcelšanas gadījumā aviokompānija nav atbildīga par tālāko lidojumu, ja tam ir iegādāta atsevišķa biļete. Neatkarīgi no tā, vai klients ir iegādājies vienu vai vairākas biļetes dažādiem reisiem, ja viņš nokavē lidojumu savu personīgo iemeslu dēļ, šādā gadījumā aviokompānijai vairs nav pienākuma pildīt noslēgto pasažieru pārvadāšanas līgumu un samaksātā pārvadājuma maksa klientam netiek atmaksāta. Šādā gadījumā klientam ir jāiegādājas jauna aviobiļete, lai turpinātu ceļojumu vai atgrieztos atpakaļ. Ja klients laicīgi neierodas lidojuma sākuma punktā, pārvadātājs var atcelt gan to rezervāciju, kuram klients aizkavējās ar reģistrāciju, gan visus turpmākos lidojumus. Lidojuma sākumpunkts parasti ir attiecīgā lidosta un aviokompānijas vai to pārstāvošās aviokompānijas reģistrācijas punkts, kā noteikts pasažieru pārvadājuma līgumā. Lidojuma sākumpunktā klientam nekavējoties jāreģistrējas lidojumam (check-in) un laicīgi jāierodas pie izlidojošā reisa vārtiem (gate). Ja klients ir nokavējis, viņam tiek atteikta iekāpšana lidmašīnā. Reģistrēšanās lidojumam parasti tiek pabeigta 60-120 minūtes pirms izlidošanas atkarībā no lidostas un aviokompānijas. Ņemot vērā rindā pavadāmo laiku, lidostā jādodas aptuveni 3 stundas pirms paredzētā reisa izlidošanas. Šo laiku iespējams samazināt, reģistrējoties lidojumam tiešsaistē vai izmantojot dārgākas biļešu klases. Uz biļetes norādītie lidojumi ir jāizmanto atbilstoši biļetē norādītajai secībai un tikai tai personai, kuras vārds ir uzrakstīts uz biļetes. Aviokompānijai ir tiesības atcelt turpmākos lidojumus vai visu rezervāciju, ja klients nokavē kādu no lidojumiem. Aviokompānijai ir tiesības iekasēt papildu maksu lidostā par iespēju izvēlēties sēdvietu sēdvietu, ātrāku reģistrāciju, iekāpšanu vai papildu bagāžu. Par papildu maksas lielumu izlemj aviokompānija. Biļetē vai ceļojuma plānā norādīto lidojumu izlidošanas un ielidošanas laiki var mainīties. Laikapstākļu, tehnisku vai citu iemeslu dēļ lidojumi laiku pa laikam kavējas vai tiek atcelti. Ja lidojuma biļete ir jau agrāk iegādāta, tad, tuvojoties lidojuma datumam, klientam jāpārbauda lidojumu laiki. Pasažieru pārvadājumi ir ļoti atkarīgi no dažādiem apstākļiem un, tā kā klientu drošība vienmēr ir galvenā prioritāte, ne visās situācijās ir iespējams izvairīties no kavēšanās un lidojumu atcelšanas. Kavēšanās vai atcelšanas gadījumā aviokompānija neatbild klientam par izmaksām, kas saistītas ar trešās puses pakalpojumu izmantošanu vai neizmantošanu. Tāpat netiks atlīdzināti iespējamie zaudējumi, kas radušies saistībā ar vēlāku nonākšanu galamērķī vai brauciena atcelšanu. Aviokompānija var mainīt savus grafikus un atcelt lidojumus, ja par to tiek paziņots vismaz 2 nedēļas iepriekš. No aviokompānijas neatkarīgu apstākļu dēļ grafiki var tikt mainīti arī, brīdinot īsāku laiku iepriekš. Ne aviokompānija, ne Celo.lv neuzņemas atbildību par rezervācijām, kas nav konvertētas biļetēs, kā arī negarantē jaunu vietu pieejamību par tādu pašu cenu. Klientam, kuram ir biļete uz atceltu lidojumu, aviokompānija piedāvā vai nu biļešu cenas atmaksu, vai alternatīvu savienojumu ar galamērķi bez papildu maksas. Iebraucot Eiropas Savienības teritorijā vai izbraucot no Eiropas Savienības teritorijas, kā arī izmantojot aviokompāniju pakalpojumus Eiropas Savienības ietvaros, klienta/pasažiera tiesības aizsargā Eiropas Parlamenta un padomes Regula (EK) Nr.261/2004. Pasažiera tiesības primāri tiek aizsargātas saistībā ar lidojuma laika maiņu, t.sk. ar lidojuma aizkavēšanos vai atcelšanu, kā arī gadījumā, ja pasažierim tiek atteikta iekāpšana Viss Regulas teksts pieejams:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:046:0001:01:ET:HTML
6. Izmitināšanas pakalpojuma vispārīgie noteikumi. Iegādājoties izmitināšanas pakalpojumu, klients slēdz līgumu ar izmitināšanas uzņēmumu. Dažādām viesnīcām ir spēkā dažādi noteikumi. Klientam jāievēro izmitināšanas uzņēmuma noteiktie pakalpojuma sniegšanas nosacījumi un kārtības noteikumi. Iespējamās īpašās vēlmes jāizsaka, pasūtot izmitināšanas pakalpojumu. Īpašo vēlmju izpilde ne vienmēr būs iespējama. Tāpēc izmitināšanas uzņēmums neiekasē maksu par īpašo pieprasījumu izpildi un negarantē pakalpojumu pieejamību ar īpašiem pieprasījumiem. Precīzus atcelšanas un izmaiņu noteikumus nosaka katrs īpašums individuāli. Parasti bezmaksas izmaiņu/atcelšanas termiņš bieži ir 3-7 dienas pirms ierašanās. Vēlākas maiņas/atcelšanas gadījumā soda nauda parasti ir 100% no pirmās nakts izmaksām. Tajā pašā laikā ir viesnīcas, kas kā soda naudu iekasē līdz 100% no kopējām pasūtījuma izmaksām. Lielu starptautisku pasākumu laikā (piemēram, mesas u.c.) noteikumi ir vēl stingrāki. Arī slēpošanas kūrortos izmitināšanas noteikmui atšķiras no iepriekšminētajiem. Grupu rezervāciju (no 10 personām) izmaiņām/atcelšanu piemēro naudas sodu, ja līdz uzturēšanās sākumam ir atlikušas mazāk nekā 30 dienas. Grupas pasūtījuma maiņa tiek uzskatīta par atcelšanu, ja grupas lielums ir būtiski samazināts vai ja jaunie datumi būtiski atšķiras no sākotnējā pasūtījuma. Izmitināšanas uzņēmumi, kas piedāvā izmitināšanu dzīvokļu tipa istabās vai atsevišķās mājās, pieļauj bezmaksas izmaiņas vai atcelšanu parasti līdz 30 dienām pirms nakšņošanas sākuma datuma. Pirms izmaiņu vai atcelšanas termiņa beigām klientam netiks nosūtīts nekāds papildu paziņojums vai atgādinājums. Tādējādi šī termiņa ievērošana ir klienta paša atbildība. Ierodoties izmitināšanas uzņēmumā, klientam ir jāreģistrējas. Tas ietver nepieciešamo dokumentu, piemēram, rezervācijas apstiprinājuma vai kupona un personu apliecinoša dokumenta iesniegšanu, kā arī reģistrācijas veidlapas aizpildīšanu. Vairumā valstu izmitināšanas uzņēmumos reģistrēšanās ir no plkst. 14.00. ASV tas parasti ir 16.00. Ja klients plāno ierasties izmitināšanas uzņēmumā pirmajā apmešanās dienā pēc 18.00, tad iepriekš jāinformē izmitināšanas uzņēmums. Vēlas ierašanās un nepaziņošanas gadījumā izmitināšanas uzņēmums var atcelt rezervāciju. Izbraukšanas dienā jāpamet numurs un jāizrakstās no izmitināšanas uzņēmuma ne vēlāk kā plkst. 12.00. Dažos izmitināšanas uzņēmumos telpa jānodod ne vēlāk kā plkst 10:00 izbraukšanas dienā. Numura nodošanas laiks jāprecizē, reģistrējoties izmitināšanas uzņēmumā. Izmitināšanas uzņēmumos ik pa laikam tiek veikti remontdarbi. Darbi tiek veikti tā, lai klientus pēc iespējas netraucētu, taču tas ne vienmēr var būt iespējams. Pat ja klienti ir informēti par remontdarbu laiku, gadījumos, kas ir ārpus Celo.lv kontroles, remontdarbu laiks var mainīties, tāpēc ne Celo.lv, ne izmitināšanas uzņēmums neuzņemas atbildību, ja remontdarbu laiks ir pagarināts, salīdzinot ar sākotnēji noteikto. Ja viesnīcā tiek veikti remontdarbi, tas nedod klientam tiesības pieprasīt kompensāciju, naudas atmaksu vai cenas samazinājumu. Ņemot vērā iespējamo atcelšanu īsi pirms nakšņošanas sākuma, ir ierasts, ka naktsmītnes ik pa laikam pārrezervē, t.i. dažus numurus rezervē dubultā. Šādas pārrezervācijas var radīt situācijas, kad klientam ir derīga rezervācija, bet ierodoties atklājas, ka ir veikta dubulta rezervācija un rezervētais numurs nav pieejams. Šajā gadījumā izmitināšanas uzņēmumam ir pienākums izvietot klientu vismaz tāda paša līmeņa izmitināšanas uzņēmumā tajā pašā apdzīvotajā vietā vai reģionā. Izmitināšanas uzņēmumam, kura dēļ šis pārpratums radies, ir jāmaksā par klienta transportu uz citu izmitināšanas uzņēmumu. Celo.lv nav atbildīgs par izmaksu kompensāciju, kas radušās izmitināšanas uzņēmuma veikto pārrezervāciju dēļ. Izvēloties numuru, ieteicams ņemt vērā: Trīs vai četru cilvēku numuros (triple vai quad) bieži ir attiecīgi viena vai divas papildu gultas vai divas divvietīgas gultas. Trīsvietīgajos numuros parasti ir divvietīga gulta un papildgulta. Lielākajā daļā viesnīcu ne visas gultas trīsvietīgajos vai četrvietīgajos numuros ir pilna izmēra gultas. Ja klients vēlas papildu gultu, tā parasti ir par papildu samaksu. Ja klients ir rezervējis istabu ar vienu gultu, var gadīties, ka pasūtītās vienas gultas vietā klientam tiks piešķirta istaba ar divām atsevišķām gultām vai otrādi. Mesu, dažāda veida pasākumu, kā arī valsts svētku laikā, kas notiek vienā teritorijā ar izmitināšanas uzņēmumu, izmitināšanas pakalpojuma cenas ir augstākas par ierastajām cenām. Visas izmitināšanas cenas ir norādītas par numuru (ar privātu vannu vai dušu, ja nav norādīts citādi) un ieskaitot valsts un vietējos nodokļus (ja nav norādīts citādi). Ja bērniem netiek piedāvāta lētāka cena, tad arī par bērnu jāmaksā pieaugušo cena. Atsevišķos izmitināšanas uzņēmumos, ja par bērniem netiek iekasēta papildu maksa, papildu gulta bērniem netiek nodrošināta. Tādā gadījumā jārezervē trīsvietīga istaba. Brokastis bērniem parasti ir par maksu. Visas iespējamās papildu maksas par papildu pakalpojumiem, piemēram, sakaru pakalpojumiem, kā arī enerģijas vai tūrisma nodokļi ir jāmaksā tieši izmitināšanas uzņēmumam. Neatkarīgi no tā, vai izmitināšanas pakalpojuma pasūtījums ir apmaksāts vai nē, izmitināšanas uzņēmumi var pieprasīt klientam pirms pakalpojuma sniegšanas norādīt kredītkartes numuru vai iemaksāt skaidru naudu. Tas galvenokārt paredzēts tāpēc, lai uzņēmums varētu pārliecināties, ka būs iespējams iekasēt maksu par izmitināšanas uzņēmumā patērētajiem papildu pakalpojumiem. Naktsmītņu uzņēmumi iesaka izmantot izmitināšanas uzņēmuma seifu kā vietu, kur uzglabāt ceļojuma dokumentus un vērtslietas. Daļā izmitināšanas uzņēmumu seifa izmantošana ir par maksu, daļā – bezmaksas. Izmitināšanas uzņēmums neatbild par istabiņā atstātajām mantām.
7. Komplekso ceļojumu vispārīgie noteikumi. Kompleksais ceļojums šo noteikumu izpratnē ir gatavs produkts, kurā lidmašīnas biļete un izmitināšana viesnīcā ir nedalāmas. Katrai ceļojumu aģentūrai var būt savi noteikumi. Attiecībā uz piedāvātajām kompleksajām ekskursijām klientam tiek izsniegti tūrisma operatora ceļojumu apraksti un ceļojuma nosacījumi, ar kuriem klientam jāiepazīstas. Ja nepieciešams, ceļojumu konsultants nodrošina rakstisku vai mutisku tulkojumu. Pamatojoties uz klienta attiecīgu pieprasījumu, Tūrisma aģentūras pienākums ir pēc iespējas sniegt klientam papildu informāciju. Tūrisma aģentūra informē klientu par dažādu tūrisma operatoru noteikumiem, pamatojoties uz attiecīgu klienta pieprasījumu. Pasūtot komplekso ceļojumu, klientam papildus personas datiem jānorāda arī mobilā tālruņa numurs, lai varētu operatīvi ziņot par izmaiņām. Celo.lv ir atbildīgs par klienta apmaksāto komplekso ceļojumu līdz brīdim, kad tā tiek samaksāta tūrisma operatoram. Klients patstāvīgi organizē savlaicīgu ierašanos kompleksā ceļojuma sākumpunktā, kā arī atgriešanos no kompleksā ceļojuma beigu punkta. Ja klients nokavē, ceļojuma maksa netiek atmaksāta. Pēc pasūtījuma apstiprināšanas komplekso ceļojumu parasti nevar mainīt vai atcelt bez soda naudas. Jo tuvāk izbraukšanas datumam notiek izmaiņas vai atcelšana, jo lielāka ir soda nauda, kas var būt līdz 100% no ceļojuma izmaksām. Ja klientam no Tūrisma aģentūras neatkarīgu iemeslu dēļ netiek piešķirta vīza uz pasūtītā ceļojuma galamērķa valsti un/vai valstīm, kuras jāšķērso galamērķa sasniegšanai, pasūtījuma atcelšana vīzas nesaņemšanas dēļ tiks apstrādāta saskaņā ar parastajiem atcelšanas noteikumiem.
8. Apdrošināšanas pakalpojuma vispārīgie noteikumi. Ceļojuma pārtraukšanas vai atcelšanas, bagāžas nozaudēšanas, veselības traucējumu un/vai negadījumu gadījumā neviens tūrisma operators, transporta uzņēmums vai tūrisma aģentūra nekompensēs neērtības vai papildu izmaksas. Tūrisma aģentūra klientiem iesaka reizē ar ceļojuma pakalpojuma iegādi noslēgt arī ceļojuma apdrošināšanas līgumu. Ceļojuma pārtraukuma vai atcelšanas, bagāžas nozaudēšanas un klienta veselības traucējumu un/vai nelaimes gadījumu gadījumā ceļojuma apdrošināšana garantē operatīvās kompensācijas saņemšanu. Iesakām rūpīgi izlasīt apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēju līguma noteikumus un lūgt padomu ceļojumu konsultantam (īpaši ceļojot uz valstīm, kur varas iestādes neiesaka ceļot dažādu risku dēļ, kā arī grūtniecības gadījumā, veselības sporta entuziastiem, utml.). Ja nevēlaties iegādāties apdrošināšanu, Jūs uzņematies finansiālu atbildību par visu ar ceļošanu saistīto incidentu tiešajām un netiešajām sekām. Tūrisma aģentūras pārdotajos pakalpojumos nekad nav iekļauta apdrošināšana kā pakalpojuma daļa, ja vien tas nav skaidri norādīts atsevišķi. Pasažierim nav tiesību prasīt no Tūrisma aģentūras kompensāciju savu neparedzēto izdevumu segšanai, ja šo izdevumu tiešais cēlonis nebija Tūrisma aģentūra. Tas attiecas arī uz gadījumiem, kad Tūrisma aģentūra nav atsevišķi piedāvājusi klientam/pasažierim papildus citiem pārdotajiem pakalpojumiem iegādāties apdrošināšanu un nav izskaidrojusi iespējamās sekas, ja apdrošināšana nav noslēgta. Iegādājoties ceļojuma apdrošināšanu, klients slēdz līgumu ar apdrošināšanas firmu. Ceļojumu apdrošināšanas līgumu iesakām slēgt arī tad, ja jums ir Eiropas veselības apdrošināšanas karte. Kartes esamība negarantē bezmaksas medicīnisko palīdzību. Ja ir Eiropas veselības apdrošināšanas karte, joprojām ir jāmaksā pacienta pašriska maksas (vizītes maksa, gultas dienas maksa u.c.) atbilstoši mītnes valsts tarifiem. Minētās pašriska maksas pacientam netiek atmaksātas. Karte nesedz arī starpvalstu transporta izdevumus. Parasti ceļojumu apdrošināšana sedz arī pašriskus un starpvalstu transportu. Ārpus Eiropas Savienības šī veselības apdrošināšanas karte nav derīga. Ceļojumu apdrošināšanas līgums nav spēkā, ja negadījums noticis, klientam atrodoties alkohola reibumā. Ceļojumu apdrošināšanas līguma maiņa vai atcelšana iespējama par papildu samaksu.
9. Veselības aprūpes prasības. Plānojot ceļojumu, lūdzam klientu iepazīties ar galamērķa vai tranzīta valstu veselības aizsardzības prasībām, īpaši ceļojot uz tālākām un eksotiskākām valstīm. Atsevišķos gadījumos, lai varētu ieceļot valstī, vakcinācijas kurss jāsāk jau laikus. Informāciju par infekcijas slimību riska zonām un vakcinācijas ieteikumiem var atrast vietnē vaktsiin.ee
10. Ceļojumu aģentūras atbildība Tūrisma aģentūra nav tiešs pārdodamo pakalpojumu sniedzējs, bet gan tikai pilnvarots izplatītājs. Līdz ar to Tūrisma aģentūra nevar būt atbildīga par faktiskā pakalpojuma sniedzēja (aviokompānijas, kuģniecības kompānijas, viesnīcu tūrisma operatora, auto nomas kompānijas u.c.) pakalpojumu kvalitāti un kvantitāti. Ja Jūs neesat apmierināts ar sniegto pakalpojumu vai pakalpojums neatbilst Jums sniegtajiem dokumentiem, Jums vispirms vienmēr nekavējoties jāiesniedz sava sūdzība tieši pakalpojuma sniedzējam uz vietas. Parasti šādos gadījumos situācija tiek risināta par labu Ceļotājam. Ja uz Jūsu sūdzību netiek atbildēts vai pieprasītais pakalpojums tiek atteikts, Jums ir jāiesniedz rakstisks paziņojums savam ceļojumu konsultantam ne vēlāk kā 1 nedēļas laikā pēc atgriešanās. Mutiskas sūdzības Tūrisma aģentūra diemžēl neapstrādā un tālāk nepārsūta. Rakstiskai sūdzībai jāpievieno čeku oriģināli par tieši pamatotiem papildu izdevumiem, par kuriem klients vēlas saņemt kompensāciju no vai ar Tūrisma aģentūras starpniecību. Diemžēl finansiālās pretenzijas, kas nav saistītas ar tiešajiem un pierādāmajiem izdevumiem (morālais kaitējums, stress, laika patēriņš u.c.), nevar atlīdzināt ne Tūrisma aģentūra, ne kāds cits uzņēmums. Tūrisma pakalpojumu sniedzēji savos nosacījumos ir paturējuši tiesības atteikties apkalpot klientu un atcelt klienta rezervāciju vai pasūtījumu, ja klienta rīcība ir neatbilstoša vai pretlikumīga, vai ja klienta rīcība rada apdraudējumu citiem klientiem vai viņu īpašumam. Šajā gadījumā klientam, kurš rīkojies neadekvāti vai nelikumīgi, nav tiesību saņemt atmaksu par neizmantotajiem pakalpojumiem vai citas kompensācijas. Ja ceļojumu pakalpojumu sniedzējam vai Celo.lv ir jāsedz papildu izmaksas klienta neatbilstošas vai nelikumīgas rīcības dēļ, klientam ir pienākums kompensēt atbilstošās izmaksas vai nu ceļojumu pakalpojumu sniedzējam, vai ceļojumu aģentūrai. Ja klients nodara kaitējumu ceļojumu pakalpojumu sniedzējam, piemēram, bojājot tā īpašumu, klients ir pilnībā atbildīgs par nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu.
Tūrisma aģentūras piedāvājums, apstiprinājums vai rēķins ir līgums starp ceļojumu aģentūru un klientu/ceļotāju saskaņā ar starptautiski izplatītu praksi. Līguma objekts ir visi pasūtītie pakalpojumi. Patērētāja rakstisks vai mutisks pasūtījuma akcepts un/vai apstiprinājums, kā arī summas daļas vai visas summas samaksa tūrisma aģentūrai ir līdzvērtīga līguma parakstīšanai no klienta/ceļotāja puses. Šajā gadījumā nav nepieciešams fizisks paraksts. Pasūtījuma iesniegšana un/vai apmaksa (atkarībā no tā, kas notiek vispirms) nozīmē, ka klients piekrīt visiem ceļojumu aģentūras sniegtajiem nosacījumiem un informācijai, kā arī visai citai informācijai vai noteikumiem attiecībā uz to pasūtījumu, par kuru Jūsu ceļojumu konsultants ir informējis mutiski vai rakstiski, vai arī Jums ir bijusi iespēja to pieprasīt savam ceļojumu konsultantam pirms pasūtījuma galīgās apstiprināšanas.
11. Personas datu apstrāde

  • Celo.lv apstrādā personas datus (vārds un uzvārds, sociālās apdrošināšanas kods, dzimšanas datums, vecums, kontaktinformācija un citi privātuma politikā norādītie dati), lai piedāvātu starpniecību ceļojumu un citiem pakalpojumiem un nosūtītu biļetenu.
  • Personas datu apstrāde notiek saskaņā ar Tuusik privātuma politiku, kas atrodama šeit: https://celo.lv/lv/celosanas-noteikumi. Klienta tiesības attiecībā uz personas datiem ir izklāstītas privātuma politikā.
  • Apstrādājot personas datus, mēs ierobežojam sevi līdz minimumam, prasot klientam tikai tos personas datus, kas nepieciešami pakalpojumu sniegšanai un starpniecībai. Tuusik saņem personas datus tikai klienta tikai saistībā ar pakalpojumu sniegšanu.
  • Celo.lv nodrošina personas datu aizsardzību un drošību saskaņā ar Eiropas Savienības Vispārīgo datu aizsardzības regulu (GDPR) un Igaunijas likumdošanu, saglabājot personas datu konfidencialitāti.
  • Celo.lv nodod personas datus sadarbības partneriem, kuru pakalpojumu sniegšanā tas ir starpnieks klientiem, un citām personām, kas nodrošina iespēju sniegt pakalpojumus.
  • Celo.lv apstrādā klientu un apdrošināto personu, kas ceļo kopā ar klientu, personas datus.
  • Celo.lv glabā personas datus līdz ar klientu noslēgtā līguma un tā likumīgo interešu beigām.
  • Iesniedzot ceļojuma pieprasījumu un ceļojuma pasūtījumu un abonējot biļetenu, persona sniedz Celo.lv piekrišanu apstrādāt personas datus saskaņā ar Celo.lv privātuma politiku un spēkā esošajiem noteikumiem, piekrīt, ka ceļojumu konsultants sazināsies ar viņu, lai precizētu ceļojuma pieprasījumu vai pasūtījumu, kā arī piekrīt personas datu nodošanai citām tūrisma aģentūrām, apdrošināšanas kompānijām, biļešu pārdevējiem, izmitināšanas pakalpojumu sniedzējiem, nomaksas pakalpojumu sniedzējiem un citiem Tuusik partneriem saistībā ar pakalpojumu sniegšanu klientiem.